توصیف مختصر
سوابق تحصیلی
#
دوره
دانشگاه محل تحصیل
شهر محل تحصیل
کشور محل تحصیل
تاریخ فارغالتحصیلى
میانگین کل
1
دکتری تخصصی
1393/03/03
فعالیت های اجرایی
#
عناوین فعالیت های اجرایی
توضیح / سازمان محل خدمت
تاریخ شروع
تاریخ خاتمه
1
سرپرست مدیر گروه مطالعات برنامه ریزی درسی
مدیر گروه سطح 2
1401/09/27
طرحهای تحقیقاتی
#
عناوین طرحهاى پژوهشى
مجریان
سازمان حامى
محل اجرا
وضعیت طرح
تاریخ تکمیل
1
روشهای بهینه تعیین ابعاد زیربنایی آزمونهای سراسری سرنوشت ساز ورود به دانشگاه
بلال ایزانلو, رضا محمدی
تکمیل شده
1397
دانشجویان تحت راهنمایی
#
عنوان
افراد
1
مقایسه ویژگی های روانسنجی مدل های چهار و سه پارامتری نظریه،سوال پاسخ بر اساس نتایج آزمون های سراسری ورود به دانشگاه
جواد محمدلو
2
ساخت و استاندارسازی پرسشنامه سنجش مهارت های تفکر انتقادی دانش آموزان مقطع ابتدایی
افشین ادیب منش
3
توصیف و کاربرد آنتروپی شانن در تحلیل سوال های چندگزینه ای آزمون های سراسری ورود به دانشگاه
آی صونا نعیمی توماج
4
تاثیر سطوح مختلف جریمه و دشواری آزمون بر همبستگی بین توانایی و نمره خام در سطوح مختلف توانایی با توجه به نگرش خطرپذیری در آزمون های چندگزینه ای
حسین سلطانی ابقا
5
بررسی تاثیر بازی های رایانه ای آموزشی سرگرم کننده و نظامند بر پیشرفت ریاضی دانش آموزان ابتدایی یک مطالعه ترکیبی
فرشته رجب پورسواری
6
مقایسه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی در نظام ارزشیابی توصیفی و سنتی
آمنه ظفری
7
" بررسی نمره گذاری ارزیابان آزمون های عملکردی رشته هنر براساس مدل چند وجهی راش
سارا حاجت پورقلعه رودخانی
8
برازش الگوهای پاسخ افراد در آزمون های سراسری ورود به دانشگاه(1397) براساس رویکردهای موجود در نظریه سوال پاسخ
سکینه ترکاشوند
9
توصیف و کاربرد تحلیل شبکه در تحلیل آزمون های روانشناسی و تربیتی
زینب مومنی
10
نقش واسطه ای انعطاف پذیری روانشناختی در رابطه تنظیم شناختی هیجان، ادراک بیماری و راهبردهای مقابله مذهبی با پریشانی روانشناختی مادران دارای فرزند مبتلا به سرطان یک مدل معادلات ساختاری
طاهره سعیدی فرد
11
روشهای جدید برآورد پایایی آزمون: توصیف و مقایسه رویکردهای مختلف
محبوبه رضاییان ششده
12
توصیف و کاربرد تحلیل خوشه در تحلیل آزمونهای پیشرفت تحصیلی
یگانه امینی گندمانی
13
کاربرد مقیاس بندی چند بعدی در روانشناسی و علوم تربیتی
علیرضا اسدخواه
14
روشهای شناسایی پاسخ های ناشی از بی دقتی در داده های پیمایشی
پرستو عابدینی
15
توصیف و کاربرد تحلیل خوشه در تحلیل آزمونهای روانشناسی و چند گزینه ای
یگانه امینی گندمانی
16
مدل یابی تشخیصی شناختی آزمون علوم تیمز 2019_مطالعه ومقایسه موردی دانش آموزان ایران وترکیه .
مهرنوش محمدجانی حسب
17
توصیف و کاربرد مقیاس بندی چندبعدی در آزمون های روانشناسی و پیشرفت تحصیلی
علیرضا اسدخواه
18
پردازش الگوهای پاسخ افراد در آزمون های سراسری ورود به دانشگاه (1397) براساس رویکردهای موجود در نظریه سوال پاسخ
سکینه ترکاشوند
19
هنجارهای حاکم بر فرآیند انتخاب موضوع، استاد راهنما و مشاور در پروژه های دانشگاهی مقطع ارشد و دکتری
مهدیه سوری
20
بررسی عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه هشتم ایران در درس علوم براساس داده های مطالعه تیمز 2019: رویکرد چند سطحی
منا امیدی
21
شناسایی و اعتبارسنجی شاخص های کیفیت یادگیری در دانش آموزان مقطع ابتدایی :
رویکرد ترکیبی اکتشافی
محسن میرزاخانی
22
ارایه الگوی تبیین رابطه بین عوامل زمینه ای با پیشرفت تحصیلی دانش اموزان پایه چهارم ، پژوهشی ترکیبی با داده های ایرانی تیمز 2019
رویا عباسی
23
بی دقتی در پاسخ دادن به پرسشنامه های پیمایشی: دلایل، مبانی و روش های تشخیص در داده های تجربی
پرستو عابدینی
24
انطباق، رواسازی و اعتباریابی پرسشنامه مقبول نمایی اجتماعی مارلو-کراون
قاسم رزاق زاده قشلاقی
25
بررسی اثر بخشی شیوه تدریس و محتوای آموزشی بر مهارت خواندن دانش آموزان پایه چهارم
الهام رستگارفرد
دانشجویان تحت مشاوره
#
عنوان
افراد
1
بررسی ویژگیهای روانسنجی آزمون های نهایی دوره متوسطه رشته ریاضی فیزیک با استفاده از مدل امتیاز پاره ای تعمیم یافته ( ): مطالعه موردی درس حسابان
علی اکبر مفیدی
2
بررسی و مقایسه ویژگی های روانسنجی بخش فیزیک ازمون سراسری ورود به دانشگاه بر اساس مدل های دوارزشی : مطالعه موردی رشته ریاضی فیزیک
محمد میری
3
بررسی ویژگی روان سنجی آزمون سراسری درس زیست براساس الگوی گزینه ای
علی ترکاشوند
4
بررسی تاثیر توسعه حرفه ای معلمان بر عملکرد علوم دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی بر اساس داده های تمیز 2011
ناهید طالبی
5
بررسی رابطه مولفه های برنامه درسی پنهان با تفکر انتقادی دانشجویان دانشگاه خوارزمی
محمد بلوچی سرخو
6
تحلیل گزینه های انحرافی آزمون های کنکور سراسری: مطالعه موردی درس زیست شناسی گروه علوم تجربی
فاطمه حسن پور
7
رابطه بین ارزشیابی برای یادگیری و استفاده از دانش آموزان از استراتژی های شناختی و فراشناختی: یک مدل چند سطحی
الهام اشترانی
8
بررسی علل افت تحصیلی دانشجویان دوره های آموزش الکترونیکی در درس ریاضی 1
مریم کاظمی گندمانی
9
مطالعه نظام ارزشیابی اساتید دانشگاه خوارزمی بر اساس اعتباریابی مبتنی بر استدلال
ملیحه جمشیدی
10
تاثیر باز خورد مورد انتظار بر هیجان های پیشرفت و تنظیم هیجان ونقش واسطه ای اهداف پیشرفت
بهارک کوهستانی دهقی
11
بررسی ادراکات دانش آموزان دوره ابتدایی از علم و دانشمند
محمد مریدی
12
تاثیر تقویت مهارت های دیداری حرکتی و راهبرد کپی- کاور در بهبود مهارت های املایی
علیه بریهی
13
پیش بینی مهارتهای اجتماعی دانش آموزان براساس نگرش نسبت به مدرسه و جو مدرسه در مدارس متوسطه دولتی و غیردولتی
زینب ادیب نسب
14
تمایز شناختی دیس لکسیا و دیس کلکیولیا نقش آگاهی واج شناختی، حافظه کوتاه مدت و واج شناختی، نامیدن سریع خودکار، حافظه کاری کلامی و سرعت پردازش
زهرا کاکولوند
15
رابطه باورهای خودکارآمدی و انتظارات معلمان با ادراکات دانش آموزان از کیفیفت تعامل در کلاس درس
فاطمه خسروپور
16
نقش آموزش های مهدکودک بر ادراک کلامی و اطلاعات عمومی کودکان پایه اول ابتدایی شهر شیراز
منیره منتی
17
بررسی نقش فعالیت های فوق برنامه فرهنگی-اجتماعی در مسئولیت پذیری اجتماعی و سلامت اجتماعی داشجویان دانشگاه خوارزمی
فاطمه یزدانی باغملکی
18
بررسی رابطه برنامه درسی پنهان با خلاقیت و رشد مهارتهای اجتماعی دانش آموزان دوره ابتدایی
هنگامه احسانگر
19
مهارتهای تفکر انتقادی دانشجویان برنامه درسی جدید و قدیم کارشناسی علوم تربیتی ، مقایسه ای به منظور تعیین عوامل موثر بر اجرایی برنامه در دانشگاههای تهران
امیر رویافر
20
طراحی و اعتبار بخشی الگوی ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان یک مطالعه تطبیقی بین المللی - بومی دردوه ابتدایی
جمال مرتضوی
21
کاربرد مدل آزمونچه راش در بررسی ویژگیهای روانسنجی آزمون خواندن مطالعه پرلز(2016) ایران
رضا برزگریاری
22
کارآمدی مداخله آموزشی ریاضی محور سطح 3 تگزاس با تاکید بر زیر گونه هسته عدد دردانش آموزان دارای اختلال یادگیری ویژه در ریاضی
فاطمه قزلباش
23
کاربرد روش تکراری دو رگه رگرسیون لوجستیک ترتیبی و نظریه پاسخ سوال در آشکارسازی کنش افتراقی سوال مرتبط با جنسیت در آزمون های خواندن
سکینه کوکبی عباس پور
24
مدل یابی اندازه گیری تشخیصی شناختی داده های آزمون خواندن(2016 ) دانش آموزان پایه چهارم ابتدائی
فریدون امرایی
25
مدل یابی ساختاری پیش بینی مدیریت درد بر اساس راهبردهای تنظیم هیجان، مهارت های ذهن آگاهی و باورهای فراشناختی در افراد مبتلا به درد مزمن عضلانی – اسکلتی و طراحی بسته آموزشی مقدماتی مبتنی بر مدل
فاطمه عباسی طهرانی
26
کاربرد و مقایسه مدل دوعاملی در بررسی اعتبار عاملی آزمون های پزشکی: مطالعه موردی آزمون جامع پزشکی عمومی
محمد عبداللهی مقدم
27
کاربرد و مقایسه مدل دوعاملی در بررسی اعتبار عاملی آزمونهای پزشکی، مطالعه موردی آزمون جامع دندانپزشکی
رضا درخشی
28
تعیین مدل بهینه تشخیصی شناختی آزمون ریاضیات: مطالعه و مقایسه دانش آموزان ایرانی و ترک در آزمون تیمز 2019
کیوان بخشی پور
29
نقش تعدیل کننده تنظیم هیجان در رابطه استرس شغلی و تعارض کار-خانواده با رضایت جنسی زنان پرستار
حسین قلی نژاد
30
بررسی تاثیر آموزش ریاضی با قصه گویی برخلاقیت ریاضی دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی
مهدی کهنسال کل کناری
31
کاربرد و مقایسه مدل دو عاملی در بررسی اعتبار عاملی آزمون های پزشکی ، مطالعه موردی آزمون جامع داروسازی
احمد فرخی بالاجاده
32
ادراک و فهم افسران پلیس از نقش برنامههای درسی آموزش عالی و ارتباط آن با عملکرد شغلی
حبیب احمدی ارکمی
33
طراحی الگوی آموزشی مبتنی بر روش های کاووش و کتابهای حسی - لمسی سه بعدی بافت دار و ارزیابی تاثیر آن در بازیابی اطلاعات تصویری در کودکان دارای اختلال بینایی مادر زادی
سمانه نادری جلودار
34
کاربرد و مقایسه مدل دوعاملی در بررسی بعدیت آزمون های پزشکی: مطالعه موردی آزمون جامع پزشکی عمومی
محمد عبداللهی مقدم
35
تحلیل بعدیت با مدلهای دو عاملی در آزمونهای دندانپزشکی
رضا درخشی
36
طراحی و تعتبار بخشی الگوی ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان: مطالعه تطبیقی بومی برای دوره ابتدایی
جمال مرتضوی
37
روانسنجی شبکه سوال های آزمون ریاضی مطالعه موردی داده های پایه ی هشتم تیمز2019 برای نمونه های ایرانی و آمریکایی
نرگس بگان
38
کاربرد و مقایسه روش های آشکار سازی کنش افتراقی سوال (DIF) مبتنی بر نمره مشاهده شده و پنهان در آزمون ریاضیات براساس جنسیت: مطالعه موردی نمونه ایرانی پایه هشتم آزمون تیمز 2019
عاطفه رضائی انزهائی
39
مدل یابی ساختاری پیش بینی خودمدیریتی درد بر اساس مهارت های ذهن آگاهی ، باورهای فراشناختی و راهبردهای تنظیم شناختی هیجان در افراد مبتلا به درد مزمن اسکلتی - عضلانی و طراحی و ارزیابی بسته آموزشی مقدماتی مبتنی بر مدل
فاطمه عباسی طهرانی
40
نقش قلدری در پیش بینی پیشرفت ریاضی دانش اموزان پایه هشتم : یک مدل یابی چند سطحی در مطالعه تیمز 2019
سیده امنه عظیمی
41
ارزشیابی برنامه درسی رشته کارشناسی علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان از منظر الگوی سیپ
نوروز هاشمی
42
کنش افتراقی ازمون و خصیصه تحت مدل یابی تشخیصی شناختی: مطالعه موردی ازمون تیمز 2019 علوم پایه هشتم برای نمونه های ایران و ایالات متحده آمریکا
سیده سحر چابکی
43
مطالعه کنش افتراقی سوال در نمونه ایرانی آزمون تیمز سال 2019 علوم در پایه چهارم با استفاده از روش مبتنی بر نظریه پاسخ سوال
عفت شفیع دوست
44
ارتباط مدل زیستی -روانی- اجتماعی کلونینجردرتبیین رفتار مبتنی بر خیانت با توجه به نقش تعدیل کنندگی-میانجی کیفیت روابط وسبک های دلبستگی
شهامت شاهین
45
بازبینی و بازاندیشی برنامه زمانی دروس پایه چهارم ابتدایی از نگاه معلمان و معاونین آموزشی
یاسمن سامانی پور
46
بررسی ویژگیهای روانسنجی و ساختار عاملی مقیاس هیجانهای آکادمیک معلمان (TAE) با استفاده از روش تحلیل شبکه در روانسنجی
ساناز حکیمی
47
نقش قلدری در پیش بینی پیشرفت ریاضی دانش اموزان پایه چهارم : یک مدل یابی چند سطحی در مطالعه تیمز 2019
سیده امنه عظیمی
48
پیش بینی متغیرهای مرتبط با دانش آموزان، والدین، برنامه درسی و مدرسه در تبیین پیشرفت ریاضی دانش آموزان پایه هشتم در آزمون تیمز 2019
زهرا امینی
49
بررسی رابطه بین سبک رهبری معلمان، سبک یادگیری دانش آموزان با پیشرفت تحصیلی
مریم عبداللهی
50
تاثیر آموزش برنامه درسی ریاضی مبتنی با قصه گویی بر خلاقیت دانش آموزان دوره ابتدایی
مهدی کهنسال کل کناری
51
تاثیر آموزش برنامه درسی ریاضی با قصه گویی بر خلاقیت دانش آموزان دوره ابتدایی
مهدی کهنسال کل کناری
52
ارتباط نشخوار فکری و نگرانی با نشانههای تنیدگی پس از سرطان، پریشانی و ترس از عود در بیماران مبتلا به سرطان پستان: نقش دشواری در تنظیم هیجان و خستگی
سارا قاسم زاده برکی
53
تدوین و اعتبارسنجی پروتکل ارزشیابی تکوینی فعالیتهای پژوهش محور دانش آموزان به منظور کاربست در درس تفکر و پژوهش پایه ششم ابتدایی
نگین میری خراسانی
دروس ترم جاری
881 - روش های آماری چند متغیری - روز: دوشنبه - از ساعت 14:30 تا 15:30
881 - روش های آماری چند متغیری - روز: دوشنبه - از ساعت 13:30 تا 14:30
881 - روش های آماری چند متغیری - روز: دوشنبه - از ساعت 13:30 تا 14:30
881 - روش های آماری چند متغیری - روز: دوشنبه - از ساعت 14:30 تا 15:30
837 - کاربرد رایانه ،ابزار تحقیق و نرم افزار ها در تحقیقات آموزشی - روز: یک شنبه - از ساعت 13:30 تا 15:30
642 - کاربرد نرم افزار در تحلیلهای روانسنجی - روز: یک شنبه - از ساعت 10:00 تا 12:00
632 - همبستگی و رگرسیون - روز: دوشنبه - از ساعت 08:00 تا 10:00
603 - روش های آماری میانی - روز: شنبه - از ساعت 10:00 تا 12:00
605 - جبر خطی - روز: شنبه - از ساعت 13:30 تا 15:30
810 - روش های آمار استنباطی(1) - روز: یک شنبه - از ساعت 15:30 تا 17:30
دوره های درسی
#
عنوان درس
توصیف درس
سرفصل ها
دوره درسی
توضیحات
فایل
1
روش های آماری چند متغیری
دکتری
کد دانشکده:14کد گروه درسی:23کد درس:881گروه درس:01تعداد دانشجو:3تعداد واحد2روز:دوشنبهزمان شروع کلاس:14:30زمان پایان کلاس:15:30نام ساختمان:دانشکده جدید روانشناسینام کلاس:گروه روانشناسی تربیتی
2
روش های آماری چند متغیری
دکتری
کد دانشکده:14کد گروه درسی:23کد درس:881گروه درس:01تعداد دانشجو:3تعداد واحد2روز:دوشنبهزمان شروع کلاس:13:30زمان پایان کلاس:14:30نام ساختمان:دانشکده جدید روانشناسینام کلاس:گروه روانشناسی تربیتی
3
روش های آماری چند متغیری
دکتری
کد دانشکده:14کد گروه درسی:23کد درس:881گروه درس:01تعداد دانشجو:3تعداد واحد2روز:دوشنبهزمان شروع کلاس:13:30زمان پایان کلاس:14:30نام ساختمان:دانشکده جدید روانشناسینام کلاس:گروه روانشناسی تربیتی
4
روش های آماری چند متغیری
دکتری
کد دانشکده:14کد گروه درسی:23کد درس:881گروه درس:01تعداد دانشجو:3تعداد واحد2روز:دوشنبهزمان شروع کلاس:14:30زمان پایان کلاس:15:30نام ساختمان:دانشکده جدید روانشناسینام کلاس:گروه روانشناسی تربیتی
5
کاربرد رایانه ،ابزار تحقیق و نرم افزار ها در تحقیقات آموزشی
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:14کد گروه درسی:12کد درس:837گروه درس:01تعداد دانشجو:9تعداد واحد2روز:یک شنبهزمان شروع کلاس:13:30زمان پایان کلاس:15:30نام ساختمان:دانشکده جدید روانشناسینام کلاس:کلاس 115
6
کاربرد نرم افزار در تحلیلهای روانسنجی
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:14کد گروه درسی:12کد درس:642گروه درس:01تعداد دانشجو:5تعداد واحد2روز:یک شنبهزمان شروع کلاس:10:00زمان پایان کلاس:12:00نام ساختمان:دانشکده جدید روانشناسینام کلاس:کلاس 204
7
همبستگی و رگرسیون
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:14کد گروه درسی:12کد درس:632گروه درس:01تعداد دانشجو:8تعداد واحد2روز:دوشنبهزمان شروع کلاس:08:00زمان پایان کلاس:10:00نام ساختمان:دانشکده جدید روانشناسینام کلاس:گروه برنامه ریزی درسی
8
روش های آماری میانی
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:14کد گروه درسی:12کد درس:603گروه درس:01تعداد دانشجو:4تعداد واحد2روز:شنبهزمان شروع کلاس:10:00زمان پایان کلاس:12:00نام ساختمان:دانشکده جدید روانشناسینام کلاس:کلاس 218
9
جبر خطی
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:14کد گروه درسی:12کد درس:605گروه درس:01تعداد دانشجو:4تعداد واحد2روز:شنبهزمان شروع کلاس:13:30زمان پایان کلاس:15:30نام ساختمان:دانشکده جدید روانشناسینام کلاس:کلاس 115
10
روش های آمار استنباطی(1)
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:14کد گروه درسی:12کد درس:810گروه درس:01تعداد دانشجو:10تعداد واحد2روز:یک شنبهزمان شروع کلاس:15:30زمان پایان کلاس:17:30نام ساختمان:دانشکده جدید روانشناسینام کلاس:کلاس 331
کتابهای منتشر شده
#
عنوان
نگارندگان/مترجمان
ناشر
سال چاپ
1
پژوهش چندمتغیری کاربردی طرح و تفسیر - Applied Multivariate Research Design and Interpretation
حسن پاشاشریفی, سیمین دخت رضا خانی, حمیدرضا حسن آبادی, ولی الله فرزاد, بلال ایزانلو, مجتبی حبیبی
انتشارات رشد
1396
2
کاربرد آمار چندمتغیری - Using Multivariate Statistics 1st Edition
حسن پاشا شریفی, حمیدرضا حسن آبادی, سیمین دخت رضا خانی, ولی الله فرزاد, بلال ایزانلو, مجتبی حبیبی عسگر آباد
انتشارات رشد
1395
مقالات چاپ شده
#
عنوان
نگارندگان
عنوان مجله
سال انتشار
1
Confirmatory factor analysis and gender invariance of Persian version of the modified Yale food addiction scale (mPYFAS) 2.0: insight from a large scale Iranian sample
Mohammad Niroumand Sarvandani, Masoud Asadi, Balal Izanloo, Maryam Soleimani, Faezeh Mahdavi, Ashley N. Gearhardt, Qing-Wei Chen, Nasrin Ghadiri Varzaneh, Roya Taghadosiniya, Hamed Ghazvini, Maryam Khoramrooz, Raheleh Rafaiee
Journal of Eating Disorders
2024
2
Illness Perception and Coping Strategies on the Perceived Quality of Life in Adults with Coronary Heart Diseases: A Model Evaluation
Maedeh Bagheri, Mohammad naghy Farahani, Hamidreza Hassanabadi, Balal Izanloo
Journal of Kermanshah University of Medical Sciences
2023
3
Student Trust in Teacher Questionnaire: An Instrument for Measuring High School Students Trust in English Teachers
Azadeh Mozafarianpour, Seyyedeh Susan Marandi, Leila Tajik, Balal Izanloo
Teaching English Language
2023
4
Dimensions of Identity Development Scale: Confirmatory factor analysis, gender invariance, and external validity of the Persian version
Pardis Salehi Yegaei, Thomas M. Achenbach, Elizabeth Trejos?Castillo, Stefanos Mastrotheodoros, Balal Izanloo, Mojtaba Habibi Asgarabad
JOURNAL OF RESEARCH ON ADOLESCENCE
2023
5
Confirmatory factor analysis and gender invariance of the Persian version of psychological control scale: association with internalizing and externalizing behavior problems
Mojtaba Habibi Asgarabad, Pardis Salehi Yegaei, Sima Mokhtari, Balal Izanloo, Elizabeth Trejos-Castillo
Frontiers in Psychology
2023
6
Psychometric Properties of the Persian Version of Adult Sources of Self-esteem Inventory Among Iranian Students
Negar Sadeghi, Balal Izanloo
Journal of Practice in Clinical Psychology
2023
7
Fairness in Classroom Assessment: A Systematic Review
Ali Baniasadi, Keyvan Salehi, Ebrahim Khodaie, Khosrow Bagheri Noaparast, Balal Izanloo
Asia-Pacific Education Researcher
2022
8
Risk Perception and Social Factors Affecting Protective Behaviors During the COVID-19 Pandemic in an Iranian Sample
Negar Sadeghi, Balal Izanloo, Samaneh Dehghan Nezhad, Maryam Emaminia
Journal of Practice in Clinical Psychology
2022
9
Representation of qualitative-descriptive evaluation experience in primary schools
Jamal Mortazavi, Ali Hosseinikhah, Masoud Geramipour, Balal Izanloo
School Administration
2022
10
The Effect of Hidden Curriculum on Creativity and Social Skills: The Perspective of Elementary Schools
Kian Marjan, Hengameh Ehsangar, Balal Izanloo
social behavior research and health
2020
11
Application of Different Techniques of Factor Analysis to Develop Neighborhood Social Capital Rating Scale
Mohammad Reza Mohammadi, Zahra Hooshyari, Balal Izanloo, Alia Shakiba, Seyed-Ali Mostafavi, Maryam Salmanian, Ameneh Ahmadi, Seyyed Salman Alavi, Ali Khaleghi, Hadi Zarafshan
SOCIAL INDICATORS RESEARCH
2020
12
Social Skills in Elementary Students The Role of Attitude to School and School Environment
Kian Marjan, Zainab Adibnasab, Balal Izanloo
International Journal of School Health
2020
13
The relationship of correct option location, distractor efficiency, difficulty and discrimination indices in analysis of high-stakes multiple-choice questions exam of medical students
Madjid Shafiayan , Balal Izanloo
Revista de la Universidad del Zulia
2019
14
Framework to improve e-learner satisfaction and further strengthen e-learning implementation
Maryam Asoodara, Shahin Vaezib, Balal Izanloo
COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR
2016
15
مقایسه روشهای ناپارامتری برای تعیین نمره برش در آزمونهای ملاک مرع با استفاده از شاخص یودن مورد مطالعه: آزمون تولیمو
ابراهیم خدایی, مریم پارساییان, بلال ایزانلو, کیوان صالحی, سیما نقی زاده
اندازه گیری تربیتی
1403
16
تعیین نمره برش آزمون های ملاک مرجع با استفاده از روش های برآورد ناپارامتری شاخص یودن موردمطالعه: آزمون تولیمو
مریم پارساییان, ابراهیم خدایی, بلال ایزانلو, کیوان صالحی, سیما نقی زاده
اندازه گیری تربیتی
1403
17
تعیین ویژگیهای روانسنجی و تغییرناپذیری جنسیتی مقیاس تجدیدنظرشده حس شایستگی ارتباطی
منوچهر رضائی, بلال ایزانلو, عباسی ناصر
روانشناسی فرهنگی
1403
18
ساخت ابزار میزان شده برای سنجش مدارس اثربخش دوره ابتدایی
سارا پیرحیاتی, کیوان صالحی, ولی الله فرزاد, علی مقدم زاده, رضوان حکیم زاده, بلال ایزانلو
مطالعات برنامه درسی
1402
19
نقش میانجی بدتنظیمی هیجانی درتاثیرنشخوار فکری بر نشانگان استرس پس از سانحه و پریشانی در بیماران مبتلابه سرطان پستان
سارا قاسم زاده برکی, مهناز شاهقلیان قهفرخی, محمد حسین عبداللهی, بلال ایزانلو, عباس میرمالک
پژوهش پرستاری
1402
20
بررسی آماره های برازش فرد نوجوانان شرکت کننده در آزمون سراسری با استفاده از بسته ی PerFit در R
الهام پاک راد, کیوان صالحی, میجر راب, بلال ایزانلو, علی مقدم زاده
مجله علمی پژوهان
1402
21
تعیین ویژگی های روان سنجی و تغییرناپذیری اندازه گیری مقیاس شکوفایی زوجی
منوجهر رضایی, بلال ایزانلو, ناصر عباسی, حبیبه بشیرنژاد دستجردی
پژوهشهای روان شناختی
1402
22
بررسی رتبه دهی ارزیابان آزمون های عملکردی سراسری (طراحی صنعتی، شناخت موسیقی، نمایش عروسکی، طراحی معماری و اسکیس معماری) بر اساس روش های کلاسیک و مدل های چندوجهی راش
سارا حاجت پور قلعه رودخانی, بلال ایزانلو
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
1402
23
تعیین ویژگی های روان سنی و تغییرناپذیری اندازه گیری مقیاس پاسخگویی و عدم حساسیت ادراک شده
بلال ایزانلو, منوچهر رضائی, ناصر عباسی
فصلنامه اندازه گیری تربیتی
1402
24
تعیین ویژگی های روان سنجی و تغییرناپذیری اندازه گیری مقیاس پاسخگویی و عدم حساسیت ادراک شده
بلال ایزانلو, منوچهر رضائی, ناصر عباسی
اندازه گیری تربیتی
1402
25
شناسایی و اولویتبندی مضمونهای سنجش کلاسی عادلانه با استفاده از روش فرایند تحلیل سلسه مراتبی فازی
علی بنی اسدی, صالحی کیوان, ابراهیم خدایی, خسرو باقری, بلال ایزانلو
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
1401
26
مدلیابی ساختاری پیشبینی خودمدیریتی درد مزمن برحسب مهارتهای ذهنآگاهی، باورهای فراشناختی و
محمدنقی فراهانی, مهناز شاهقلیان قهفرخی, بلال ایزانلو
علوم روانشناختی
1401
27
روشهای تعیین ساختار عاملی (ابعاد) دادههای آزمون براساس رویکردهای اندازهگیری سنتی و جدید
بلال ایزانلو
نامه آموزش عالی
1401
28
طراحی و اعتبار سنجی ابزار سنجش ارزش آموزش عالی در کارکنان پلیس
عفت عباسی, عبدالرحیم نوه ابراهیم, بلال ایزانلو
فصلنامه علمی پژوهش های مدیریت انتظامی
1401
29
آموزش ریاضی: عزم بر قصه گویی تا خلاقیت
مهدی کهنسال کل کناری, مجید علی عسگری, علی حسینی خواه, بلال ایزانلو
جامعه شناسی آموزش و پرورش
1401
30
تدوین و تعیین اثربخشی بسته آموزشی خودمدیریتی درد مزمن بر بهبود خودمدیریتی درد، مهارتهای ذهن آگاهی، باورهای فراشناختی و راهبردهای تنظیم شناختی هیجان در افراد مبتلا به دردهای مزمن اسکلتی عضلانی
فاطمه عباسی طهرانی, محمدنقی فراهانی, مهناز شاهقلیان قهفرخی, بلال ایزانلو
پژوهش در سلامت روانشناختی
1401
31
مقایسه روش های تعیین ساختار عاملی آزمون براساس داده های تجربی: مورد آزمون سراسری ورود به دانشگاه 1395
بلال ایزانلو
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
1400
32
نقش واسطه ای انعطاف پذیری روانشناختی در رابطه مقابله مذهبی با پریشانی روانشناختی مادران دارای فرزند مبتلا به سرطان خون
طاهره سعیدی فرد, محسن رسولی, بلال ایزانلو, کیانوش زهراکار
نشریه پرستاری کودکان
1400
33
مقایسه روش های تعیین ساختار عاملی آزمون براساس داده های تربی: مورد آزمون سراسری ورود به دانشگاه 1395
بلال ایزانلو
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
1400
34
بازنمایی ادراک دانشجویان از سنجش کلاسی عادلانه: یک مطالعه کیفی
علی بنی اسدی, کیوان صالحی, ابراهیم خدایی, خسرو باقری نوع پرست, بلال ایزانلو
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
1400
35
تدوین مدل پیش بینی امیدواری بر اساس تاب آوری وتنظیم شناختی هیجان با میانجی گری کیفیت زندگی در زنان مبتلا به سرطان پستان
فاطمه مرادی, مهدیه صالحی, رویا کوچک انتظار, بلال ایزانلو
روانشناسی اجتماعی
1399
36
تغییرناپذیری ساختار عاملی و سوالهای آزمون سراسری ریاضی(مورد مطالعه: گروه آزمایشی ریاضی و فنی 1395-1396)
مولود علی میرزایی, علی مقدم زاده, اصغر مینایی, بلال ایزانلو, کیوان صالحی
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
1399
37
مقایسه ویژگی های روانسنجی مدل های دارای مجانب پایین ) 3PL (، بالا ) 3Plu ( و هر دو مجانب ) 4PL ) براساس دادههای آزمون های سراسری ورود به دانشگاه
جواد محمدلو, بلال ایزانلو
فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی
1399
38
مولفه های موفقیت شطرنجبازان حرفه ای: نقش مولفه های کارکردهای اجرایی مغز با بررسی میانجیگری تابآوری
علی محمد باقر, محمدعلی محمدیفر, علیاکبر امین بیدختی, بلال ایزانلو
علوم روانشناختی
1399
39
نقش نگرش خطرپذیری افراد، سطوح مختلف جریمه و دشواری آزمون بر همبستگی
حسین سلطانی ابقا, بلال ایزانلو
اندازه گیری تربیتی
1398
40
تدوین مدل پیشبینی امیدواری بر اساس تابآوری و شادکامی با در نظر گرفتن نقش میانجی کیفیت زندگی در زنان مبتلا به سرطان پستان
فاطمه مرادی, مهدیه صالحی, رویا کوچک انتظار, بلال ایزانلو
علوم روانشناختی
1398
41
نقش نگرش خطرپذیری افراد، سطوح مختلف جریمه و دشواری آزمون بر همبستگی بین توانایی و نمره خام در آزمون های چندگزینه ای سراسری ورود به دانشگاه
حسین سلطانی ابقا, بلال ایزانلو
اندازه گیری تربیتی
1398
42
منابع کارکرد افتراقی سوال و کاربرد آن در آموزش
مولود علی میرزایی, علی مقدم زاده, اصغر مینایی, بلال ایزانلو, کیوان صالحی
تدریس پژوهشی
1398
43
دادهها ی گمشده در ن آزمو ی ها ه سراسری ورود به دانشگا ه: مبان? نظری و شواهد مبتن? بر داده های تجربی
مریم چگینی, ابراهیم خدایی, ولی الله فرزاد, بلال ایزانلو
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
1398
44
تأثیر فشارهای فرهنگی اجتماعی در شکل دهی به نارضایتی بدنی بین دختران نوجوان: بررسی نقش واسطه ای مقایسه و درونی سازی ایده آل های ظاهری
نگار صادقی, بلال ایزانلو, شیوا فلاحتی, محمدرضا افتخاری
پوست و زیبایی
1397
45
رابطه ارزشیابی برای یادگیری و استفاده دانشآموزان از راهبردهای شناختی و فراشناختی یک مدل چند سطحی
الهام اشترانی, مسعود گرامی پور, بلال ایزانلو
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
1397
46
اثربخشی آموزش برنامه بازآموزی اسنادی بر ارزیابیهای شناختی و رفتارهای پیشرفت دانشجویان
سعید طولابی, حمیدرضا حسن آبادی, بلال ایزانلو, سید پیمان رحیمی نژ اد
روانشناسی شناختی
1396
47
تفاوت عامل و بعد بر اساس رویکرد آماری
بلال ایزانلو
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
1395
48
کاربرد مدل چندگزینه ای در تحلیل سوال و مقایسه برازش و آگاهی آن با مدل سه پارامتری (مورد بخش زیست شناسی آزمون سراسری 1391)
بلال ایزانلو, مسعود گرامی پور, علی ترکاشوند
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
1395
49
الگوها و روشهای سنجش و اندازهگیری در برنامه درسی
بلال ایزانلو
دانشنامه ایرانی برنامه ریزی درسی
1394
50
تفکیک ابعاد متعامد از خوشه های سوال بر اساس هشت روش تعیین بعد در داده-های دو ارزشی مورد آزمون ریاضی رشته ریاضی فیزیک کنکور 92-91
امیر kavosi, عباس بازرگان, ولی الله farzad, ناهید sadeghi, بلال ایزانلو
اندازه گیری تربیتی
1393
مقالات ارایه شده
#
عنوان
نگارندگان
مشخصات کنفرانس
سال برگزارى
نوع ارائه
1
روشهای بهینه تعیین ابعاد زیربنایی آزمونهای سراسری سرنوشت ساز ورود به دانشگاه
بلال ایزانلو
سنجش علمی و آزمون های ورودی آموزش عالی: مبانی، چالش ها و راهکارها - ایران
1400/08/26
شفاهى
2
پروفایل سرعت پردازش در کودکان دچار دیسلکسیا و دیسکلکولیا
زهرا کاکولوند, حمیدرضا حسن آبادی, بلال ایزانلو
هفتمین کنگره انجمن روانشناسی ایران - ایران
1398/08/22
شفاهى
3
بررسی تاثیر ویژگیهای تحصیلی و عزت نفس بر یادگیری خودگردان دانش آموزان
الهام اشترانی, مسعود گرامی پور, بلال ایزانلو
دومین کنگره ملی روانشناسی -
1395/08/19
شفاهى
4
بررسی تاثیر ویژگیهای تحصیلی و جنسیت بر یادگیری خودگردان در دانش آموزان مقطع متوسطه اول شهر همدان
الهام اشترانی, مسعود گرامی پور, بلال ایزانلو
کنفرانس بین المللی روانشناسی علوم تربیتی و رفتاری - ایران
1395/03/22
شفاهى